Responsywna strona internetowa oznacza, że przy jej tworzeniu wykorzystano technikę określaną w języku angielski jako Responsive Web Design (RWD, polegającą na tym że jej wygląd i układ dostosowuje się automatycznie do rozmiaru ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana, bez wzgledu czy jest to tablet, smartfon czy tradycyjny desktop. Strona tworzona w takiej technice jest uniwersalna i dobrze się wyświetla zarówno na dużych ekranach, jak i na smartfonach czy tabletach.
CMS (ang. Content Management System) - jest to system zarządzania treścią pozwalający na łatwą budowę serwisów internetowych oraz późniejszą ich aktualizację i rozbudowę przez obsługę. Po wprowadzeniu nowych informacji przez uprawnionego redaktora system zapisuje je w bazie danych, a następnie na ich podstawie generuje dynamicznie strony internetowe.

NIE. Do samodzielnej edycji treści zamieszczanej na stronie internetowej wymagana jest ogólna znajomość obsługi komputera i typowych edytorów tekstu. Każda strona zbudowana w oparciu o sytsem CMS jest inna, ale po krótkim przeszkoleniu modyfikacja treści nie powinna sprawać problemu osobom bez wykształcenia informatycznego.

Pozycjonowanie jest działaniem, mającym na celu podniesienie pozycji strony internetowej w tzw organicznych wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek interntowych dla konkretnych fraz. W wynikach wyszukiwania najwartościowsze miejscą są w pierwszej dzisiątce czyli tzw. TOP10. Pozycjonowanie nie jest czynnością jednorazową, ale procesem trwającym wiele miesięcy.
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization, SEO) – procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Optymalizacja odbywa się wewnątrz kodu strony i polega na usprawnianiu samego kodu strony oraz publikowanych treści.
Aby strona internetowa poprawnie funkcjonowała w sieci przede wszystkim musi mieć poprawnie zaprojektowany i wykonany kod. Poza tym musi być umieszczona na serwerze sieciowym w ramach usługi hostingowej i mieć przypisaną domenę internetową.

Domena jest elementem adresu internetowego, który kieruje internautów na daną stronę. Nazwa domeny składa się z ciągu znaków (litery, cyfry, znaki podkreślenia _ i minusa -), za którym następuje znak kropki i końcówka. Istnieje szeroki wybór końcówek, ale najpopularniejsze to:

  • narodowe np: .pl, .de, .ru, .sk;
  • funkcjonalne: .edu.pl, info.pl, gov.pl;
  • regionalne np: .waw.pl, lublin.pl, szczecin.pl;
  • globalne: .com, .net, org.